Öykü

D-Ren’n

Halk TV Altyazısı: (27 Temmuz 2013 19:42)

Polis müdahalesine çözüm bulundu! Şu anda Gezi Parkı’nda uzaktan kumandalı bir robot tek başına eylem yapıyor! Kimsenin alınmadığı parka bir robot sızdı. Üzerindeki yuvarlak plakada “#D-Ren’nGezi” yazıyor. İşte çapulcunun orantısız zekâsı!

Chapuldju Mine’nin Tweeti: (27 Temmuz 2013 19:45)

Şimdi ne yapacaksın polis? Sık bakalım sık bakalım (robota da) biber gazı sık bakalım. #D-Ren’nGezi #direngezi

Kafa Açan Açacak’ın Tweeti: (27 Temmuz 2013 19:46)

Aha bir direniş fenomenimiz daha oldu, hayırlı uğurlu olsun. #D-Ren’nGezi

Sevgi Akyılmaz’ın Tweeti: (27 Temmuz 2013 19:53)

Şu robotun sahibini çok merak ediyorum. Helal olsun, kırılır dememiş göndermiş oyuncağını. Adı da D-Ren’n galiba. Direnen yani. #D-Ren’nGezi

RedHack Tweeti: (27 Temmuz 2013 20:09)

Akpli hackerlar robotu hacklemeye çalışıyormuş arkadaşlar. Ön taraftaki dört tekeri ele geçirirlerse %50 olacaklar dikkat… #D-Ren’nGezi

KimNeTweetliyor’un Tweeti: (27 Temmuz 2013 20:45)

#D-Ren’nGezi hashtagi bir saatte 2079 tweetle Dünya TT listesine üçüncü sıradan giriş yaptı.

AKRamazan’ın Tweeti: (27 Temmuz 2013 20:47)

Çapulcular şimdi de oyuncak göndermişler. Ne kadar gereksiz insanlar bunlar yaaa. #EnBüyükBaşbakanBizimBaşbakan

Halk TV Altyazısı: (27 Temmuz 2013 20:48)

Polis robotla kovalamaca oynuyor. Yirmi çevik kuvvet polisi robotun peşinde. Diren robot, tüm çapulcular seninle!

Aydın Karasezmen’in Tweetleri: (27 Temmuz 2013 22:44)

Robotik uzmanı değilim ama bir mühendis olarak ağzım açık kaldı. Pili ömrü uzun ve polisleri kolayca atlatan robot üretilmiş haberimiz yok. >>

>> Ufak bir köpek boyutunda, 8 tekerlekli ve muhtemelen cep sinyalleriyle yönlendirilen bir robot için sağlam enerji gerekir. Şaşırtıcı.

>> Üstelik karanlıkta ışık şovu yapıyor. Üstündeki yuvarlak tabela da çok marifetli. Sahibi ne isterse yazıyor oraya. Ben de istiyorum bundan.

Halil Çapulcuzade’nin Tweeti: (27 Temmuz 2013 22:52)

Nihayet davulcu Vedat bulundu. Robotun içinde. #D-Ren’nGezi

Chapuldju Mine’nin Tweeti: (27 Temmuz 2013 22:59)

Divan Oteli kapılarınızı açın! Robot oraya geliyor, şarja konulması gerekiyormuş, üzerinde yazdı! #D-Ren’nGezi

ÇarşıHerŞeyeKarşı’nın Tweeti: (27 Temmuz 2013 23:15)

Polis Divan’dan robotun teslim edilmesini istiyor. Görevliler içeri sokmuyorlar. Helal olsun be. Bir kez daha kahramanımız oldun Divan.

Halk TV Altyazısı: (28 Temmuz 2013 00:12)

Robot yine şaşırttı. Polis tarafından sarılan Divan Oteli’nin penceresinden uçarak çıktı. Üstlerinden aşıp tekrar yere indi. Alt kısmında bir pervane olduğu görülüyor. Tabelasında yazan ise çok manidar: “Bana şiddet işlemez.” Şu anda robot İstiklal’de tur atıyor.

Halil Çapulcuzade’nin Tweeti: (27 Temmuz 2013 00:13)

Robot tekrar dışarıda. Bir saat kadar Divan’da kaldı. Şov devam ediyor. Gerçek bir süperkahraman bu! #D-Ren’nGezi

Shackshuka’nın Tweeti: (28 Temmuz 2013 00:25)

Plastik mermi atıyorlar ama sağlam çıktı kerata. Bana mısın demiyor. #D-Ren’nGezi

Patates Soyacağı’nın Tweeti: (28 Temmuz 2013 00:35)

Oha, yakında uçaktan bomba atacaklar üzerine. Bu kadar inat olmaz! O robotun kablosunun teline zarar gelirse hesap sorulur! #D-Ren’nGezi

Büşra Mona’nın Tweeti: (27 Temmuz 2013 00:37)

Eylemciler kapıdan kovulsa bacadan giriyor. Şimdi de dalga geçer gibi oyuncak robot göndermişler. İnşallah Toma altında kalır.

Chapuldju Mine’nin Tweeti: (28 Temmuz 2013 00:43)

Beyler Jammer kullanıyorlar robotu durdurmak için. Tabelasında “Wi-Fi açın diyor. Taksim civarındakiler şifreleri kaldırın!

Gülay Soğan’ın Tweeti: (28 Temmuz 2013 00:49)

Asdkjrıjg robot tomalardan birinin üstüne çıktı. Keşke etkisiz hale de getirebilse. #D-Ren’nGezi

Patates Soyacağı’nın Tweeti: (27 Temmuz 2013 20:45)

İşte bu! Robot tomaya tırmandı, arka tekerlekleri üzerinde duruyor, resmen ayağa kalktı. Gezi şehitlerinin isimlerini gösteriyor sırayla. Bildiğin saygı duruşu bu.

Kafa Açan Açacak’ın Tweeti: (27 Temmuz 2013 20:45)

Robot saygı duruşunu bitiremeden polis müdahale etti. Allah bin kere kahretsin sizi. Yine kovalamaca başladı.

Lord Ford’un Tweeti: (27 Temmuz 2013 20:45)

Palalı satırlı güruh çocuklarının uzaktan kumandalı arabalarını silahlandırıyormuş, yakında dışarı salacaklar. Kesin bilgi!!! 😛

Kafa Açan Açacak’ın Tweeti: (28 Temmuz 2013 01:57)

Allah belanızı versin! Robotu bile darp edip gözaltına aldılar. Neyle suçlayacaksınız çok merak ediyorum. #D-Ren’nGezi

Halk TV Altyazısı: (28 Temmuz 2013 02.00)

Polis yine tarih yazıyor! Robotu gözaltına aldılar. Galatasaray Lisesi önünde aniden duran robotun pilinin tükendiği veya sahibiyle iletişiminin kesildiği düşünülüyor. Twitter’da #RobotumuzuBırakın hashtagi ilk sıraya çıkmış durumda.

Çapulcu Geldi Hanııım’ın Tweeti: (28 Temmuz 2013 02:09)

Şimdi robotun sahibini arıyorlardır harıl harıl. Umarım ulaşamazlar. O robot bir kişinin değil hepimizin! #D-Ren’nGezi

Gak’ını Çıkarmayan Karga’nın Tweeti: (28 Temmuz 2013 02:37)

Robota içeride işkence ediyorlarmış diye duydum. Acı acı bipliyormuş. Doğru mudur? #RobotumuzuBırakın

Şevki Karakoyunlulardan’ın Tweeti: (28 Temmuz 2013 02:42)

Hepimiz robotuz uleyn! #RobotumuzuBırakın

Zaytung Son Dakika:

Bu gece polisin yoğun çabalarıyla ele geçirilen D-Ren’n adlı robot suçunu itiraf etti. Devletin içlerine kadar sızdığı öğrenilen illegal Robotlara Özgürlük Örgütü’ne her an büyük bir operasyon düzenlenebilir.

Akif Karamanlıoğlu’nun Facebook paylaşımı: (28 Temmuz 2013 03:00)

Asimov’un ileri görüşlülüğüne bakar mısınız? Ta o zamandan robotlar için yasalar yapmış adam. Bizimkiler bir gece yarısı operasyonuyla o yasaları kaldırıp yerine kendi işine gelen maddeleri koyarlar, demedi demeyin.

AntiFaşistAntiKapitalist’in Tweeti: (28 Temmuz 2013 03:03)

Başbakanın yarınki konuşmasını hayal edebiliyorum: “Bunlar bizim etten kemikten polisimize ağır makinelerle saldırdılar!”

Zaytung Son Dakika:

Gözaltına alınan robotun 200 promil alkollü olduğu ortaya çıktı. Tekerlekli olduğundan taşıt sınıfına da giren robot bunun için ayrıca ceza alacak.

Halil Çapulcuzade’nin Tweeti: (28 Temmuz 2013 03:07)

Ey bre akcahiller. Linç etmek için robotun sahibini arayacağınıza kendi sahibinize dönüp bakın. Bu robot sizden daha özgürdür be.

Halk TV Altyazısı: (28 Temmuz 2013 03.10)

Şaka değil! D-Ren’n için gelen gönüllü avukatlar, robotun gözaltında olduğu karakolun önüne toplanıyorlar.

Ulusal Kanal’ın Avukat Cengiz Ergörer’le Röportajından: (28 Temmuz 2013 17.05)

Spiker: Dün gece robotun gözaltına alınması ve hâlâ serbest bırakılmaması olayını nasıl yorumluyorsunuz Sayın Ergörer?

Avukat: Büyük ihtimalle teknik olarak inceleyip sahibine ulaşmaya çalışıyorlar. Elbette robotu ellerinde tutmaları resmi olarak gözaltına alındığı anlamına gelmiyor. Ki öyle bir şey mümkün değil. Oradaki avukatlar da bunu biliyorlar ama işin bu mizahi yönü gerçekten çok enteresan.

Spiker: Taksim Dayanışması şimdi de robotun serbest bırakılması için eylem çağrısı yapıyor. Bazı yorumcular bunu işin suyunu çıkarmak olarak görüyor. Siz neler söyleyeceksiniz?

Avukat: Ben öyle bakmıyorum olaya. Burada karşı gelinen şey, bir oyuncağın tutulması değil. Başbakanın çapulcu olarak lanse ettiği bu genç ve özgürlükçü kitle artık ne yaparsa yapsın polis ve devletten şiddet göreceğini düşünüyor, ki haklılar. Duran adam örneğindeki gibi. Orada bir dans sanatçısı, sadece durduğu için polisler tarafından hukuksuzca aranmış, itilip kakılmıştı. Yine ona destek veren insanlar gözaltına alınmıştı. Şimdi de sırf Gezi Parkı’nda bulunup üzerindeki levha aracılığıyla mesaj vermeye çalıştığı için bir oyuncağa el konuluyor. Direnişçiler de dolayısıyla kendilerini sıkışmış ve düşüncelerini ifade edemez hissediyorlar. Bu sebeple bu eylemleri destekliyorum, bunun sadece bir robot gösterisi olmadığını düşünüyorum.

Spiker: Peki bu akşam robot için yapılan çağrı yine Taksim Meydanı’nı doldurur mu? Şimdiden epey kalabalıklaştığını görebiliyoruz. Siz ne diyeceksiniz?

Avukat: Eminim ki dolduracaktır. Bu insanlar onları savunan her şeyin arkasındadır. Ben de bizzat orada olacağım.

Yavuz Sultan Kerim’in Tweeti: (28 Temmuz 2013 19:05)

Ben böyle bir şey görmedim. Bir oyuncak robot için on binler toplanmış. Bu çapulcu tayfası hakikaten dayak yemeye bahane arıyor.

Endi Sağol Varol’un Tweeti: (28 Temmuz 2013 20:27)

Yine müdahale, yine müdahale. Keşke ben de robot olsaydım da şu gazdan ağzım gözüm yanmasaydı. Ölüyorum lan! #RobotumuzuBırakın

Ana Akım Haber Kanallarından Birinin Altyazısı (28 Temmuz 2013 20.30)

Robotun tutulduğu karakola yürümeye çalışan gruba müdahale! Onlarca eylemci gözaltına alındı.

Halk TV Altyazısı: (28 Temmuz 2013 20.30)

Taksim’de toplanan halk her zamanki gibi şiddetli bir müdahale ile dağıtıldı. Ara sokaklarda direniş sürüyor. Hükümet yine mizaha ve zekâya karşı şiddet kullanıyor.

Ulusal TV Altyazısı: (29 Temmuz 2013 11.00)

Ve beklenen oldu. Bu sabah robot gözaltıları başladı! Robotu ürettiği ve kontrol ettiği iddia edilen yedi kişi gözaltına alındı. Şahısların kimlikleriyle ilgili bir açıklama henüz yapılmadı.

Ana Akım Haber Kanallarından Birinin Altyazısı: (29 Temmuz 2013 13.14)

İşadamı Haluk Karakaya’nın bedensel engelli oğlundan açıklama: “O robot bana ait. Suçsuzları serbest bırakın. Tamamen kendi imkânlarımla ürettim.”

Halk TV Altyazısı: (29 Temmuz 2013 15.19)

İşadamı Haluk Karakaya’nın on beş yaşındaki oğlu Kaya Karakaya gözaltına alındı. Bacakları tutmayan çocuğu adeta sürükleyerek götürdüler. Yazıklar olsun!

Çapulcu Geldi Hanııım’ın Tweeti: (29 Temmuz 2013 15:23)

Robotun sahibi ortaya çıkmış. Suçsuzlar eziyet görmesin diye kendini açığa çıkardı çocuk. Yaşı küçük ama yüreği kocaman. #DirenKaya

AntiFaşistAntiKapitalist’in Tweeti: (29 Temmuz 2013 15:59)

İşte ülkemizin geleceğinin parlak beyinlerinden biri. Ama nerede? Gözaltında. İşte böyle nankör bir devlet bu. #DirenKaya

Halil Çapulcuzade’nin Tweeti: (29 Temmuz 2013 16:05)

Geleceğin Ironman’ini gözaltına aldılar. #DirenKaya

Muhammed Özerdoğancı’nın Tweeti: (30 Temmuz 2013 09:11)

Kaya Karakaya mahkemeye götürülüyormuş. Allah’ın izniyle parmaklıkların arkasında görücez onu. Polisle, devletle taşak geçmek neymiş görsün.

Halk TV Altyazısı: (30 Temmuz 2013 10.54)

Dün öğleden sonra gözaltına alınan Kaya Karakaya, sevk edildiği mahkeme tarafından serbest bırakıldı. Robotu iade edildi.

Radikal Gazetesi’nin Kaya Karakaya ile Röportajından: (31 Temmuz 2013)

Spiker: Peki bu eylemle tam olarak neyi amaçladın Kaya?

Kaya Karayaka: Olaylar başladığından beri Gezi’de olmayı çok istedim ama olamadım. Dediğim gibi uzun zamandır robotik üzerine çalışıyorum. Babamın parasal desteğini yeteneklerimle birleştirip geçen sene bu robotu üretmiştim. Madem kendim gidemiyorum, orada beni robotum temsil etsin istedim. Bu kadar.

Spiker: Pekâlâ, bu doyurucu röportaj için çok teşekkür ediyorum. Son olarak söylemek istediğin bir şey var mı?

(Kaya bilgisayarındaki tuşlar üzerinde gezinir, robot hareketlenir, ayağa kalkar. Tabelasında “#direngezi” yazar.)

 

SON

11 Temmuz 2013

 

 

Gökcan Şahin

Hem hayalperest, hem sayısalcı bir kafayla dünyaya geldim; hem mühendis hem yazar oldum. Başta bilimkurgu ve fantastik kurgu türlerinde olmak üzere pek çok öyküm, çeşitli edebiyat ortamlarında yayınlandı, ödüller aldı. Bir yandan mesleğimi yaparken bir yandan da yazmaya, hayal kurmaya ve yaratmaya devam ediyorum.

D-Ren’n” için 9 Yorum Var

  1. Gerçekten bomba gibi bir öykü olmuş bu Gökcan, hatta diğerinden daha çok sevdim diyebilirim. Konu ve buluş zaten süper; fakat anlatım biçimi de bir o kadar yenilikçi. Altyazılar ve tweetlerle verilen hareketli akış aynı zamanda bir bilimkurgu öyküsü için de gayet yerinde bir seçim olmuş. Tweetlerdeki mizah ise ayrı bir lezzet katmış, bayıldım, ellerine sağlık 🙂

    1. Bu pek kitaplık bi öykü değil. Daha çok internetten okunmalık bir öykü bence. Çerezlik, yalayıp yutmalık, eğlencelik. Ama gene de galiba diğerinden daha iyi tarafları var hakikaten. Bunu hiç kasılmadan, öyle bir rahatlıkla yazdım ki gerçek tweetleri kopyalayıp yapıştırsam daha çok yorulurdum. 😛
      Sağ ol var ol, yorum yapan ellerin dert görmesin. 😀

  2. Her zamanki gibi ellerine sağlık Gökcan. Yine okuması acayip zevki bir öyküyle çıkagelmişsin karşımıza. Açıkçası bu sayede anlıyoruz ki internetin okunup geçilen kısımlarında bile ne kadar detaycı olduğunu kanıtlamışsın. Bilinçli takipçi diye buna derim ben.

    Fikir ve bu fikrin halka yansıması çok eğlenceliydi. Keşke polisler de eğlence anlayışını bizimkine paralel bir hale getirebilse.

    Son olarak o robottan bir tane istiyorum arkadaş!

  3. Çok eğlenceli ve akıcı bir öykü olmuş. Okurken çok zevk aldığımı itiraf etmeliyim. Ellerinize, fikrinize sağlık.

  4. Ya bak şimdi ya! 🙂 Nedense şu an sırıtıyorum. Oldukça güzel bir öykü. Her iki tarafı da iyi yansıtmışsın. Ama tabii herkes çapulcuların yeteneklerini ve zekâsını anlayacak diye bir şey yok. Ellerine sağlık
    Facebook’ta giriş kısmını gördüğümden beri okumak istiyordum. Okumaya kesinlikle değermiş.

  5. Yukarıdaki yoruma yazmayı unutmuşum… Ya o robot artık kahramanımdır abi ya. Direnişçi robotlardan istiyorum! #direnrobot.

Bir Yorum Yap

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır.Yıldızlı olan alanların doldurulması zorunludur. *