Öykü

Tavşana Yuva Olmak

Sahne kurulmuştur.

Telaşlıdır beyaz tavşan…

Papyonunu düzeltir ve…..”hoopp der sihirbaz” kulaklarından asılı bulur kendini havada.

Alkışların sesini duyar ve “hooppp” şapkadan yapılmış yuvasına geri döner.

Şapkanın içine gömülür ve yüzünde tüyleri gibi yumuşacık bir gülümsemeyle, uyuklar.

Ertesi gün  “gene kulaklarından asılı bulur kendini hava da…

Yıllar geçer ve hep aynı biter günleri yuva olarak bildiği şapkanın içinde…

Şapka artık yaşlanır tabii tavşanda kendisiyle birlikte..

Sihirbaz bir gün şapkayı değiştirir yeni şapka alır. Tavşan sevinir “ohh” der daha temiz daha yeni bir yuva…Gene yüzünde tüyleri gibi yumuşak bir gülümseme…

“Hopp” der sihirbaz gene bir gün tavşanın kulaklarından çeker ama çıkamaz tavşan, ya şapka küçüktür yada tavşan büyüktür şapkaya..

Sihirbaz o gün karar vermiştir.. Kulaklarından çekip çıkarabilecek yeni bir tavşan almaya…

 

Telaşlıdır beyaz tavşan…..

Yine alkışlanacak yine çocukları güldürecektir.  Karnı ödül havuçlarıyla dolacaktır yine.

“Ama bir terslik var” der içinden, sahibinin “hopp” dediğini duymadan kullaklarından tutup zar zor çıkarılmıştır yeni yuvasından…

Merak eder “yeni bir gösteri var herhalde “.

İlk defa telaşlanmaz sahibi mutfağa götürürken  “Haaa!!! demek ilave havuç ile dolacak midem” der, yüzünde tüyleri gibi yumuşak gülümsemesiyle. Mutludur. “Ne iyi adam şu sahip” diye geçirir içinden..

Mutfak tezgahına oturtulur boylu boyuca havuç tabağının yanında..Tam karşısında bir kafes vardır, içinde de tıpkı kendisi gibi beyaz ama daha genç ufak tefek bir tavşan..

Sonra eski yuvası düşer aklına.. Bir damla gözyaşı düşer gözlerinden…Ahh der “eski yuvam”kapar gözlerini, mutludur yuvasına kavuşacağına”..

Beyaz örtüler serilmiştir masaya…

Telaşlıdır sihirbaz.

Sabırsızdır…Kafasındaki yeni beyaz tavşanıyla yeni sahne planlarını hayata geçirmeye..

Mutludur. Gülümser bembeyaz dişlerini göstererek.

Mutfağa seslenir yemeği ister. Karısı içeri girer elinde gümüş tepisinin ortasında tavşan eti ve bol havuçla…

Tavşana Yuva Olmak” için 13 Yorum Var

  1. Merhaba,
    Seçkiye hoş geldiniz.
    Konu olarak güzel bir konu bulmuşsunuz. Anlatım biraz daha detaylansa daha iyi bir öykü olabilir. Bir de tırnak işareti kullanımında birkaç yanlışlık var, sanırım gözden kaçmış.
    Kaleminize sağlık.

    1. Merhaba,
      İlk öykü deneyimimdi ve 15 dak.da yazılıp kurgulanmış mini bir öykü. Değerli yorumlarınız benim için oldukça önemli. Teşekkür ederim. Görüşnek üzere…

  2. Merhabalar.
    Biraz şiirsel yazmaya çalışmışsınız sanırım. Sayın Öznur’un söylediği gibi konu güzeldi lakin öykü havası vermedi bana. Tırnaklara ek bağlaçlarda da hatalar var, göz atmalısınız. Ellerinize sağlık, hoş geldiniz seçkiye.

  3. Merhaba, Seçkiye hoş geldin.

    Osman ve Öznur’un yazdıklarına katılıyorum. Aslında biraz daha detay ve hata kontrolü ile şu an olduğundan çok daha başarılı bir şey çıkarmış ortaya. Eline sağlık.

    Diğer seçkilerde görüşmek dileği ile…

  4. Merhaba, seçkiye hoş geldiniz. Yorumları tekrar etmene gerek yok. Konu seçimi çok güzel. sonraki hikayelerde yorumları dikkate alırsanız, çok başarılı öyküler çıkacaktır. Elinize sağlık.

  5. Merhaba;
    Ben çok beğendim öykünüzü ve anlatımınızı. Bu kez yorumlara katılamayacağım. Ellerinize sağlık.

    1. Nurdan Hanım merhaba,
      Yorumunuz bana cesaret verdi çok teşekkür ederim. Görüşmek üzere:)

  6. Valla ne diyim, sizden önceki birkaç öyküyü okumak için açtım ve hiçbirine konsantre olamadım. Ben öykünüzü ve anlatımınızı çok beğendim. Tavşanı gördüm, sahibi, şapkayı, sofrada olanları… Basit ve güzel kurgulamışsınız öykünüzü. Elinize sağlık.

    1. Merhaba,
      Yorumunuz için çookk teşekkür ederim. İlk defa öykü yazıyorum ve sadece 15 dak.da ortaya çıktı. Yorumunuz bana cesaret verdi umarım sonraki öykülerde görüşürüz:)

  7. Elinize sağlık okuduğumuz her şey gözümüzün önünde birer birer canlandı.
    Ve sanırım çoğu kişi de tavşanda kendini gördü, hayata ve insanlara karşı olan tecrübesizliğimizle ve daimi iyi niyetimizle.

  8. Bir hikayede mutlaka tırnaklar, ünlemler kısacası noktalama işaretleri çok önemlidir . Ancak en önemlisi okuduğun hikayenin seni kendi içine almasıdır. Bence bu hikaye bunu başarmış. Okuyanın son kakkında bir çok tahmin yapabileceği güzel bir çalışma.
    Elinize sağlık , diğer hikayelerinizi bekliyoruz.

Bir Yorum Yap

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır.Yıldızlı olan alanların doldurulması zorunludur. *