Önsöz

Sayı #159: “Sınır Öyküleri”

Sınır
Çizim: NightCafe

Kurguyla gerçek arasındaki sınırın belirsizleştiği anları seviyoruz. Gerçekten kaçmak tam anlamıyla mümkün olmasa da çizgide yürümek hâlâ iddialı bir kaçış rotası.

Gerçeklik perdesinin ne zaman yarılacağını sezememek H.P. Lovecraft’tan bu yana içimizi ürperten bir pencere. Bu dünyanın sınırları, ne noktada, hangi diyarla kesişiyor bilemiyoruz.

Cevapları aramak için çizgide yürümek gerekiyor. Ama bazen de çizgiye basarsak yanıyoruz. Yandığımızda yeniden başlayabileceğimiz alternatiflere sığınıyoruz. Sınır tanımak hakkında hâlâ flu kalan öykülere.

Dört Taraflı Duvar adlı öyküsü ile Sinan Sonlu

En Büyük Savaş adlı öyküsü ile Şevval Nur Bolat

Evine Gömülmek adlı öyküsü ile İrem Gürbüz

Feecafijo adlı öyküsü ile Helin Jignore

Ferhat’ın Bitmeyen Çilesi adlı öyküsü ile Hekim Ali Babacan

Filleri Görmek adlı öyküsü ile Sadık Efe Sarıtunalı

Göz Hapsi adlı öyküsü ile Selahattin Başboğa

Işıltılı Sular mı Bu? adlı öyküsü ile Merve Aydın

İsmi Mavi Olan Kuşlar adlı öyküsü ile Iraz Şensöz

Kabaçka Kahramanı adlı öyküsü ile Burak Şentürk

Kafes adlı öyküsü ile Çiçek Açar

Köyün Sınırı adlı öyküsü ile Eylül Su Arslan

Kozmik Sınır adlı öyküsü ile Ömür Durmuş

Oliver adlı öyküsü ile Deniz Erkaradağ

Ruh Yanığı adlı öyküsü ile Eser Avcı

Sine-i Arza Dönüş adlı öyküsü ile Gizem Çetin

Sınırdaki Dehşet adlı öyküsü ile Cem Hangişi

Sınırlanmayan Çocukluk Çizgisi adlı öyküsü ile Suay Arsev Işlakca

Temas adlı öyküsü ile Cevdet Denizaltı

Zamanı Durduran Kız adlı öyküsü ile Abdullah Kara

Zamansız Meraklı adlı öyküsü ile Hülya Tekin Çakır

Temmuz 2023 tarihli yeni sayımızın kapak illüstrasyonu, yapay zekâ destekli NightCafe imzasını taşıyor.

Gelecek sayı ise bir başka olacak. Takvim yaprakları birbirine girip dursa da vazgeçmek istemediğimiz bir gelenek. Kayıp Rıhtım Aylık Öykü Seçkisi yeni yaşını özel bir sayı ile kutlayacak.

Seçki’nin 14. yaşı için hazırlayacağımız sayı herkesin katılımına açık olacak.

14. Yıl Özel Sayısı

Kayıp Rıhtım Aylık Öykü Seçkisi’nin 14. yaşını kutlayacağı 160. sayısı “EVLİYA ÇELEBİ” temasını işleyecek. Sizlerden Türk tarihinin sınır tanımayan seyyahının dilinden anlatılmış öyküler bekliyoruz. Evliya Çelebi’nin saklı/kayıp seyahatlerinden. Seyahatnâme’ye yazma fırsatı bulamadığı bir macera belki. Ya da çerçeveyi biraz daha bulanıklaştıralım ve Çelebi günümüze konuk olsun. Zamanında anlattığı maceraları bugünün penceresinden görelim. Ya da… yarının. Çelebi 2100 yılında yaşasaydı, gezegenlerarası seyahat fırsatını teper miydi dersiniz? Anlayacağınız her zaman olduğu gibi temayı olabilecek en geniş perspektiften değerlendirmeye açık olacağız.

Ayrıca tema hakkında küçük bir rehber yazısı da çok yakında yayında olacak. Eğer hâlâ aklında bir kıvılcım çakmayan okurlarımız varsa, o yazıyı da mutlaka takip etmesini öneriyoruz.

EVLİYA ÇELEBİ” temasına uyacak metinlerinizi 13 Eylül 2023 tarihine dek oykuseckisi@gmail.com adresinden bizlere ulaştırabilirsiniz. Çalışmalarınızı bize iletmeden önce Öykü Gönderim Koşulları’na mutlaka göz atmanızı rica ediyoruz.

14. yılda görüşmek üzere!
Hakan Tunç

Öne Çıkan Yorumlar

  1. Zor da olsa devam etmeye yönelik azminizi selamlıyorum. 22 yazarın eline emeğine sağlık.

  2. Sonunda… Teşekkür ederim… Biliyorum kullandığım bazı cümleler itici veya -af edersiniz- şirinlik göstermeye hatta kendime sert davranıp -yalakalık- yapmıyor gibi görünse de bu yazdığım cümlelerin çok daha iyilerini hakediyorsunuz. Çabalarınızı gönülden alkışlıyorum. :clap: :clap: :clap:

  3. Teşekkürler…yeni sayıların daha hılı ve kolay hazırlanabilmesi için izim elimizden bir şey gelir mi?

Söyleyeceklerin mi var? Kayıp Rıhtım Forum'da yorum yap.

Yorum Yapanlar

Avatar for OykuSeckisi Avatar for azizhayri Avatar for EmrecanDogan Avatar for babyidontcare