Önsöz

Sayı #99: “Veba Öyküleri”

Çizim: Onur Akkiriş

Merhaba,

Mahşerin Dört Atlısı’ndan belki de en sevimsizi, ufukta gözüktü. Soluk benizli atını şahlandırarak tepelerin ardından Rıhtım’a doğru ilerliyor. Salgın hastalıkları seviyor. Veba onun favorisi. Atının toynakları arasında yüzlerce fare. Kasabaya geliyorlar. Karınları aç ve sırtları pireli. Onu sadece iyi hikâyelerle durdurabiliriz.

Öykü Seçkisi bunun için en doğru adres. Mahşerin Atlısı’na onun modasının Orta Çağ’da kaldığını hatırlatmamız gerek. Öykü anlatma zamanı. Bunu doksan dokuzuncu defa yapıyoruz.

İşte bu yüzden büyülü. Fareler Rıhtım’a yanaşmadan dişlerini dökmeye başlıyor. Pireler isyanda.

Vebanın ta kendisi o an duruyor ve öykülere kulak veriyor. Gerçekten iyiler:

Ağır adlı öyküsü ile Ahmet Genç

Alevler İçinde adlı öyküsü ile İhsan Çağatay Boz

Arthur’un Açlığı adlı öyküsü ile Batuhan Kaluç

Biyolog! Biyolog!: Aktüer adlı öyküsü ile Atakan Güngör

Cadı adlı öyküsü ile Şafak Çakır

Dördüncü Mühür adlı öyküsü ile Umut Külen

Farelerimin Akbaba Harpia ile Savaşı ve Su Topu Kardeşim adlı öyküsü ile Elif Şeyda Doğan

Geriye Ne Kaldı? adlı öyküsü ile Atakan Başaran

Güvercinin Gözleri adlı öyküsü ile Nurdan Atay & Öznur Babur

Kara Hayaller adlı öyküsü ile Çağrıl Taştan

Kasabanın Ozanı adlı öyküsü ile Erdoğan Küçükçelik

Kayıp ve Kaçak adlı öyküsü ile Rumeysa Canbaz

Kehribar Kokusu adlı öyküsü ile Evren Erarslan

Kelebeklerin Tanrısı adlı öyküsü ile Mert Arıkan

Kuş Adamın Gözyaşları adlı öyküsü ile Tuğrul Sultanzade

Kutsal Hastalık adlı öyküsü ile Deniz Eksilen

Mavi Makarna adlı öyküsü ile Mai Vaveyla

Mr. Walker’ın Renkli Çiftliğinden, Güneşin 4 Yıl Doğmadığı Ülkeye adlı öyküsü ile Onur Uzer

Mühür adlı öyküsü ile Osman Eliuz

Ölüler Uyurken adlı öyküsü ile Bayram Sarıkaya

Ölümün İtirafı adlı öyküsü ile Serenay Ağın

Pangolin Mucizesi adlı öyküsü ile Caner Yalçın

Şifacı adlı öyküsü ile Berat Akgül

Ve Baharlar Aşkına adlı öyküsü ile Cihangir D.

Ve Balı Sevgilim adlı öyküsü ile Melda Caulfield

Veba Sarhoşluğu adlı öyküsü ile Zilan Damla Polat

Veba Temalı Bir Öykü Yazınız adlı öyküsü ile Ufuk Yasin Yurtbil

Veba” temalı 99. sayımızın çizimi Onur Akkiriş’ten geldi. Kendisine bu güzel çalışması için teşekkür ediyoruz.

Gelecek ay Öykü Seçkisi için oldukça özel. 100. sayı için uzun zamandır bekliyorduk. Özel bir sayı yapma niyetinde olduğumuzu da mutlaka duymuşsunuzdur.

Gelecek ay “100’LER KULÜBÜ KAHRAMANLARI”nı ağırlayacağız. Peki tam olarak nedir bu “100’ler Kulübü Kahramanları”?

Açıklayalım. Gelecek sayı fantastik edebiyat, korku, gerilim, bilimkurgu, polisiye gibi alt türlerin kurmaca karakterlerinin dünyalarına gideceğiz. Ancak hikâyelerine bıraktıkları yerden değil de 100 yıl ileriden devam edeceğiz. Örneğin Hogwarts Savaşı’ndan 100 yıl sonra, Potter dünyasında neler değişti? Buffyverse’ü son gördüğümüz günden 100 yıl sonra Sunnydale kasabasında neler oluyor, Cehennem Ağzı duruldu mu? +100 yıla ek olarak, ayrıca karakterlerin 100. yaş günlerine de konuk olabiliriz. Donald Duck’ın 100. yaş günü partisi gerçekten de ilgi çekici olabilir. Harry Dresden 100 yaşına girdiğinde, son bir büyük iş için suç dünyasına geri dönebilir. Anlayacağınız 100’lerle dans etmek istiyoruz. Evrenler ya da kurmaca karakterler, yeter ki biraz ileri gidelim.

Tıpkı burada, her ay yaptığımız gibi.

İleri gitmek.

100’ler Kulübü Kahramanları” temalı öykülerinizi 18 Ekim’e kadar oykuseckisi@gmail.com adresine gönderebilirsiniz. Bu özel sayıda bizleri yalnız bırakmayacağınızı umuyoruz.

Keyifli okumalar dileriz!
Onur Selamet

Sayı #99: “Veba Öyküleri”” için 6 Yorum Var

  1. Uzun zamandır gördüğüm en güzel tema kapağı çizimlerinden, ayrıca gelecek ayın teması da çok güzel olmuş. Herkes kendini büyük yazarların yerine koyup onların yazdığı evrenin devamını getirecek. İşin güzel yanı; burada ki okuyucular orjinal roman ile devam niteliğindeki öyküyü kafalarında karşılaştırıp bir nevi romanın asıl sahibi ile öykü sahibini kıyaslayacaklar ve bu gerçekten zevkli olacağa benziyor.
    Not: Fantastik romanların kıyaslamalarını ben yaparım 😀
    Not2: Burada öykü yazanların asıl sebebi öykülerinin yorumlanmasını görmek bu yüzden lütfen görüşlerinizi bildirin. insan kötü yorum bile olsa öyküsünün okunduğunu görünce mutlu oluyor.

  2. Merhaba Öykü Seçkisi ve okurları,
    Gerçekten merakla beklediğim bir ay geldi sonunda. Muhammed’e katılıyorum. Güzel bir kapak, güzel bir tema.
    Okuyan herkesin, olumlu olumsuz tüm fikirlerini yazarlarımıza yorum olarak iletmelerini isterim. Herkesin kalemine sağlık. İyi okumalar.

    SEÇKİ EDİTÖRLERİNDEN BİR RİCAM OLACAK. ACABA ÖYKÜLERE GÖRÜNTÜLENME SAYISI EKLENMESİ MÜMKÜN MÜDÜR? Olursa eğer, ne kadar insan ulaşabildiğimizi görebiliriz. Benimle hem fikir olan Seçki yazarları vardır kesin. Şimdiden teşekkürler!

  3. Tema görseli çok güzel olmuş. Yapanın ellerine sağlık. Bu ay baya öykü var, bakalım bizleri neler bekliyor 🙂 Sevgili Erdoğan güzel bir noktaya değinmiş. Öyküleri okuyan herkesin yorum yapması, eleştirmesi öyle ya da böyle öyküyü yazana bir şeyler katacaktır kanaatindeyim. Herkese iyi okumalar 🙂

  4. Çizim gerçekten çok başarılı. Onur Akkiriş’in ellerine sağlık.

    Beklediğimden daha fazla sayıda öykü var bu ay. Şaşırdığımı itiraf etmeliyim.

    Gelecek ayın teması güzel düşünülmüş. Bir günü diğerine uymayan dünya düzeninden ayrılıp, hayali evrenlerin 100 yıl sonrasını kurgulamak keyifli olacak.

Bir Yorum Yap

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır.Yıldızlı olan alanların doldurulması zorunludur. *