Önsöz

Sayı #157: “Gladyatör Öyküleri”

Gladyatör
Çizim: BlueWillow

Kayıp Rıhtım Aylık Öykü Seçkisi’nin yeni sayısında sizleri gladyatör teması etrafında şekillenmiş öykülerle buluşturuyoruz.

Gladyatörler insanlığın en eski ve en vahşi eğlencelerinden biri olan arenada savaşan cesur savaşçılardı. Onlar hayatta kalmak için mücadele eden ve izleyiciler tarafından ölüm ya da yaşam hakkı verilen insanlardı. Ancak sadece bir eğlence aracı değillerdi. Onlar, Roma İmparatorluğu’nun bir simgesi, bir kültürü ve bir yaşam biçimiydi.

Bu seçkide yer alan öyküler, gladyatörlerin hayatlarını, arenada savaşırken yaşadıklarını, duygularını, umutlarını ve daha fazlasını takip ediyor.

Gladyatörlerin cesaretleri, sadakatleri, azimleri ve özgürlük adına verdikleri mücadeleleriyle yüzleşmeye hazırlanın. İşte “Gladyatör” temalı öyküler:

Anadolu’da Bir Zamanlar adlı öyküsü ile Can Kırova

Bir Avuç Gladyatör adlı öyküsü ile Selahattin Başboğa

Bir Sonraki Gladyatör adlı öyküsü ile Serkan Bozkurt

Çember adlı öyküsü ile Burak Gülenç

Feronia ve Saxum (Özgürlüğün ve Aşkın Trajedisi) adlı öyküsü ile Yeşim Teke

Gölgesiz Kız Çocukları Diyarı adlı öyküsü ile İrem Gürbüz

Hafifçe Yağan Yağmur adlı öyküsü ile Deniz Çevik

Primus Palus adlı öyküsü ile Ömür Durmuş

Raskahaal adlı öyküsü ile Cevdet Denizaltı

Şampiyonluğun Bedeli adlı öyküsü ile Ali Sarp Sunay

Savaş Döngüsü adlı öyküsü ile Sinan Sonlu

Silahlarımızın Güzelliği adlı öyküsü ile Sadık Efe Sarıtunalı

Gladyatör temalı Nisan 2023 seçkimizin illüstrasyonu bir yapay zekâya, BlueWillow’a ait.

Bir sonraki temamızı “KADER” olarak belirledik. Kimimiz ondan kaçamayacağını, kimimiz de kendi kaderini yaratabileceğini düşünür. Çoğu kişi için kaderin varlığı, yaşamın en temel gerçeklerinden biri.

“Kader” temalı öykülerinizi 15 Mayıs 2023 tarihine dek oykuseckisi@gmail.com adresine gönderebilirsiniz.

Çalışmalarınızı bizimle paylaşmadan önce Öykü Gönderim Koşulları’na göz atmayı lütfen unutmayın.

Kaderin cilvesinin yüzümüze gülmeyi hatırlayacağı günlerde görüşmek üzere.

Keyifli okumalar dileriz,
Hakan Tunç

Öne Çıkan Yorumlar

  1. Sayı gelmiş hoş gelmiş. :partying_face: Bu ay ne yazık ki yetiştiremedim. Sonraki için hemen çalışmalara başlayayım.

  2. Teşekkürler. Çok bekledik ama değdi. :slight_smile:

  3. Tam da umudumu kaybetmeye başlamıştım. 157 sayılık bir geleneğe son vereceksiniz diye ödüm kopmuştu, teşekkür ederim. Her zaman söylemeye çalıştığım gibi siz olmasaydınız bu, içten içe kendisini dev aynasında gören Aziz Hayri, sesini nerede duyuracaktı. Tekrar teşekkür ediyorum. İyi çalışmalar. Uzaktan bakınca -af edersiniz ama- yalakalık gibi görünen bu satırların samimiyetine inanmanızı diliyorum.

Söyleyeceklerin mi var? Kayıp Rıhtım Forum'da yorum yap.

Yorum Yapanlar

Avatar for OykuSeckisi Avatar for azizhayri Avatar for acimatriyarka Avatar for babyidontcare