Önsöz

Sayı #42: “Mezarlık Öyküleri”

Çizim: Mehmet Özen
Çizim: Mehmet Özen

Hayat, evren ve her şeye dâir bilmediğimiz nihai sorunun cevabını arayıp duruyoruz. Soruyu aramak belki de daha mantıklıdır. Ancak arayışımız bizi, damarlarımızda akan çağrışımları kalemlerimiz yoluyla birbirimize bulaştırmaya itiyor. Sonucunda cevabımız olduğuna bir sure için de olsa inandığımız “Kırk İki” sayılı bir aya geldik. Tam Kırk İki aydır, gencinden orta yaşlısına, faresinden yunus balığına her türlü yazarı ve öyküyü konuk etmeye çalıştığımız seçkimizin bu ayki teması “Mezarlık”.

Kimilerinin geceleri, kimilerinin sabahları ve kimilerininse günün herhangi bir öğününde girmekten itinayla kaçındığı ölüler mahallesidir mezarlıklarımız. Oysa anneannelerimiz ne derdi; ‘ölüden değil diriden korkacaksın’. Bir yazar, korkularının üstüne kahramanca giden kimse midir? Onu belki de bu ayki birbirinden hayranlık uyandırıcı öykülerde göreceğiz. Ancak böyle bir mahallede, her sokağın kendi kâbusu vardır. Bunlardan kimisi gülünç bile olabilir. Okurken duanızı dilinizden eksik etmeyeceğiniz bu macerada tam “ON BEŞ” öykü ile karşınızdayız.

Bu ayki çizimimiz ise Mehmet Özen’in bol maharetli ellerindendi. Kendisine sonsuz teşekkürler.

Anne Sevgisi adlı öyküsü ile Alptekin Çetin

Yeniden Doğuş Mezarlığı adlı öyküsü ile Banu Taylan

Charlotte adlı öyküsü ile Çevrem Yersu Erküçük

Portreler ve Leş Kokan Kayıkhaneler adlı öyküsü ile Emre Çelik

Titreyen Bir Gölge adlı öyküsü ile Erdal Gencer

Alacamezarlık S01E01 adlı öyküsü ile Harun Çimen

Kefensizler Mezarlığı adlı öyküsü ile Kayahan Demir

Lazarus adlı öyküsü ile M. Bahadırhan Dinçaslan

Bu Bir Uyarı adlı öyküsü ile Mahbeker Arıcı

Bataklığın Ruhu adlı öyküsü ile Mehmet Berk Yaltırık

Sabitleyici adlı öyküsü ile Mehmet Kayhan

Şems adlı öyküsü ile Melahat Yılmaz

Ve Bütün Yolculukların Bir Sonu Vardı adlı öyküsü ile Mert Bitmez

İki Anahtara, İki Dünya adlı öyküsü ile Pınar Kumsal Başdağ

Ölü Benler adlı öyküsü ile Umut Serin

Umarız sizi yerinizde huzursuzlukla kıpırdatacak, pencerenizi, kapınızı, ışığınızı kontrol ettirecek ya da neşeyle rahatlamanızı sağlayacak öyküleri ulaştırabilmişizdir. Bu amaçla çıktığımız yolda, 2013’ün ilk günlerini “Kırk Üç”üncü seçkimiz ile kutlayacağımız Ocak ayı temamız ise “KARDAN ADAM” olarak belirlendi. Öykülerinizi kayiprihtim@gmail.com adresine gönderebilirsiniz.

Edebiyatın zihinlerde dolanan yankısı ve hayal gücünün şaşırtıcı etkisi hayatınızdan eksik olmasın. Keyifli okumalar dileriz.

Sevgiler,
Özgürcan “Amras Ringeril” Uzunyaşa

Bir Yorum Yap

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır.Yıldızlı olan alanların doldurulması zorunludur. *